Методична тема
Замглайського ліцею
Ріпкинської селищної ради
на 2020-2025 роки
(Схвалена рішенням педагогічної ради від 31.08.2020 року протокол №1)
Реалізація сучасних педагогічних технологій освіти на засадах
компетентнісного підходу в контексті положень
«Нової української школи»
Мета: удосконалення професійної компетентності кожного вчителя, підвищення науково-теоретичного й загально-культурного рівня, психолого-педагогічної підготовки тапрофесійної майстерності, розвиток їх творчої ініціативи,формування в них готовності до самовдосконалення, самоосвіти розвитку.
Головне завдання методичної роботи: створення умов для постійного творчого та фахового зростання кожного педагога, забезпечення професійної самореалізації педагогічних працівників та утвердження їхнього високого соціального статусу в суспільстві.
Пріоритети: оновлення ролі вчителя як висококваліфікованого фахівця, який володіє значним арсеналом інноваційних технологій організації освітнього процесу.
Загальні напрями в організації методичної роботи
- Підвищення педагогічної майстерності вчителів через оптимальну структуру науково-методичної роботи, удосконалення професійної компетентності кожного вчителя, розвитку їх творчої ініціативи.
- Упровадження в освітній процес досягнень перспективного педагогічного досвіду, інноваційних проектів, новітніх технологій та забезпечення їх практичної реалізації.
- Забезпечення реалізації принципів гуманізації, демократизації та спрямованість процесу навчання на розвиток особистості учня. Встановлення пріоритету уроку як засобу соціалізації учнів.
- Створення методичного супроводу роботи молодих вчителів щодо успішної адаптації до роботи в школі та підвищення рівня професійної компетентності.
- Активізація видавничої діяльності вчителів та участь.
- Підвищення ІКТ – компетентності педагогів із метою ефективної інформатизації освітнього процесу.
- Удосконалення контрольно-оцінювальної діяльності в процесі навчання з урахуванням сучасних досягнень педагогіки.
- Здійснення психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу.
Основні етапи роботи над єдиною методичною темою закладу
- сформувати особисту потребу та психологічну готовність педагогів до підвищення професійної компетентності та роботи над єдиною науково-методичною проблемою школи;
- діагностика творчого потенціалу вчителя для створення атмосфери міжособистісної взаємодії суб’єктів навчально-виховного процесу;
- дослідження рівня професійної майстерності; потреб та інтересів педагогічного колективу.
- психологічне, організаційне, науково-методичне й матеріально-технічне забезпечення умов роботи над реалізацією нової науково-методичної проблеми;
- опанування навичок впровадження нових педагогічних технологій освітньої діяльності;
- моніторинг аналізу роботи, вивчення рівня навичок досягнень учнів, їх вихованості, розвитку.
- обговорення форм роботи над поставленими питаннями;
- сприйняття кожним членом педагогічного колективу необхідності роботи в цьому напрямку.
План реалізації (2020-2021 навчальний рік)
№ з/п | Зміст роботи | Форми і методи роботи | Термін, відповідальні |
1. | Обрання нової методичної теми та вироблення плану її реалізації на 2020-2025 роки | методичний консиліум | червень-серпень 2020 р., творча група вчителів |
2. | Затвердження нової методичної теми школи та плану її реалізації на 2020-2025 роки | педагогічна рада | серпень 2020 р., адміністрація школи |
3. | Державний стандарт освіти: ключові компетентності | нарада при заступнику директора | протягом 2020-2021 н.р., заступник директора з НВР |
4. | Дослідження реального рівня професійної майстерності, потреб та інтересів як усього колективу, так і кожного вчителя | анкетування | жовтень-листопад, заступник директора з НВР |
5. | Сучасний урок: проблеми, вимоги, пошуки | психолого-педагогічний семінар | жовтень, заступник директора з НВР |
6. | Розвиток компетентностей – вимога сьогодення | педагогічна рада | листопад, адміністрація |
7. | Інструменти формування ключових компетентностей НУШ | психолого-педагогічний семінар | грудень, заступник директора з НВР |
8. | Вивчення навчальних досягнень учнів їхньої вихованості, розвитку | моніторинг, накази по школі | грудень-січень, керівники МО, заступники директора з НВР |
9. | Розвиток практичних умінь учнів НУШ в умовах інтеграції предметів початкової школи | педагогічна рада | січень, адміністрація |
10. | Робота з науково-педагогічною літературою | консультації | лютий-березень, педагогічний колектив |
11. | STEM-освіта як спосіб оволодіння учнями ключовими компетентностями та наскрізними вміннями Психолого-педагогічні засади організації освітнього процессу в классах з інклюзивним навчанням | педагогічна рада | квітень, адміністрація |
12. | Результати діяльності педагогічного колективу на першому етапі роботи над методичною проблемою. | моніторинг, анкетування, наказ по школі | травень 2021 р., голови ШМО, заступник директора з НВР |
- сприяння переорієнтації педагогічної свідомості в поглядах на ключові питання проблеми, що реалізують;
- розроблення тактики та стратегії реалізації проблеми;
- вивчення науково-теоретичних засад, формування професійної компетенції вчителя, її сутності, структури, змісту;
- теоретично дослідити проблему шляхом проведення засідань педрад, семінарів, методичних об’єднань, індивідуальних консультацій, самоосвіти.
- мотивація, стимулювання, науково-методична підготовка та прогнозування процесу реалізації проблеми школи;
- створення умов для безперервного вдосконалення фахової освіти та підвищення професійної майстерності кожного вчителя;
- реалізація в практичній діяльності закладу концептуальних основ та принципів розвитку системи освіти.
- здійснення аналізу досягнутих раніше результатів з проблеми;
- аналіз банку педагогічних технологій, використаних і можливих для застосування в процесі реалізації проблеми;
- визначення рівня роботи з реалізації проблеми (дієва самоосвітня робота);
- спрямування роботи всіх методичних структур над єдиною науково-методичною проблемою;
- накопичення теоретичного матеріалу з теми.
План реалізації (2021-2022 навчальний рік)
№ з/п | Зміст роботи | Форми і методи роботи | Термін, відповідальні |
1. | Організація дієвої самостійної роботи педагогів із визначення проблемної теми | круглий стіл | вересень, керівники ШМО |
2. | Організація і проведення панорами показових уроків з використанням інноваційних технологій (обмін досвідом) | показові уроки (обмін досвідом) | протягом навчального року, учителі-предметники |
3. | Критерії оцінювання якості загальної середньої освіти | нарада при заступнику директора з НВР | жовтень , заступник директора з НВР |
4. | Школа партнерства як модель ефективної взаємодії всіх учасників освітнього процесу | педагогічна рада | листопад, адміністрація |
5. | Індивідуальна траєкторія розвитку обдарованої дитини | психолого-педагогічний семінар | грудень, заступник директора з НВР психолог |
6. | Ефективність освітнього процесу в школі | моніторинг | січень, адміністрація |
7. | Залучення батьків до спілкування через ІК-технології | сайт школи, блоги вчителів | педагогічний колектив |
8. | Соціалізація школяра: психологічна сутність, технології | семінар-практикум | лютий, психолог, соціальний педагог |
9. | Інноваційна діяльність школи в контексті роботи з обдарованими дітьми | педагогічна рада | січень-лютий, адміністрація |
10. | Виявлення рівня творчої спрямованості, орієнтації особистості в сучасному інформаційному просторі | психолого-педагогічний семінар | квітень, заступник директора з НВР психолог |
11. | Формування компетентного випускника шляхом упровадження інноваційних технологій в освітній процес | педагогічна рада | квітень, адміністрація |
12. | Технологія креативного мислення | круглий стіл | червень, керівники ШМО |
13. | Результати діяльності педагогічного колективу на другому етапі роботи над методичною проблемою. | анкетування, наказ по школі | травень 2022 р., голови ШМО, заступник директора з НВР |
- визначення ступеня аксіологічного мислення членів педагогічного колективу;
- вивчення досвіду роботи вчителів і виявлення труднощів з подальшою їх корекцією;
- апробація моделі формування вчителя як високо компетентного фахівця.
- спрямування організації досвіду з реалізації проблеми в роботі педагогічного колективу;
- корекція діяльності вчителів, які мають труднощі в роботі над новою проблемою;
- апробація системи діяльності школи та вчителів у процесі реалізації науково-методичної проблеми.
- розробка планів роботи методичної ради щодо відбирання матеріалу для вирішення поставленого питання;
- вироблення рекомендацій щодо використання прийомів зміцнення в дітей переконання про цінність освіти;
- подолання в роботі вчителів утруднень, що виникають у процесі реалізації науково-методичної проблеми школи;
- підвищення професійної компетентності педагогічних працівників у ході реалізації проблеми.
План реалізації (2022-2023, 2023-2024 навчальні роки)
№ з/п | Зміст роботи | Форми і методи роботи | Термін, відповідальні |
1. | Оформлення довідково-інформаційного методичного куточка з визначеної єдиної науково-методичної проблеми | куточок-стенд | вересень 2022р., заступники з НВР |
2. | Організація і проведення панорами показових уроків з використанням інноваційних технологій | показові уроки (обмін досвідом) | протягом навчального року, учителі-предметники |
3. | Квест як сучасна інноваційна технологія | нарада при заступнику директора | вересень 2022 р., заступник директора з НВР |
4. | Професійне самовизначення як чинник соціалізації й адаптації учнів | психолого-педагогічний семінар | жовтень 2022 р., заступник директора з НВР |
5. | Профільне навчання – вибір учнем особистісної освітньої траєкторії | педагогічна рада | листопад 2022р., адміністрація |
6. | Педагогічна дискусія: «Інноваційні технології: пошуки, проблеми» | нарада при заступнику директора | грудень 2022 р., заступник директора з НВР |
7. | Рівень інноваційної культури вчителів, навчальних досягнень учнів, тестування дітей і батьків | моніторинг, накази по школі | листопад-грудень 2022, адміністрація |
8. | Застосування ефективних форм і методів навчання учнів в умовах реалізації концепції Нової української школи | педагогічна рада | січень 2023 р., адміністрація |
9. | Творчі звіти кращих учителів за результатами роботи над єдиною науково-методичною проблемою | творчий звіт | березень 2023 р., голова МР |
10. | Професійна компетентність вчителя. Результативність роботи методичних структур. Творчий педагогічний пошук в процесі реалізації проблемної теми | моніторинг | 2022-2023 рр., голови ШМО, адміністрація |
11. | Калейдоскоп інноваційних педагогічних технологій | тиждень педагогічної майстерності | 2022-2023, адміністрація |
12. | Професійне самовдосконалення та життєве ціле покладання педагогів | тренінгові заняття | 2022-2023, адміністрація, психолог |
13. | Засоби підвищення ефективності спілкування в системі «учитель-учень» | круглий стіл | травень 2023 р., педагогічний колектив |
14. | Творча співпраця педагогічного колективу, учнів, батьків у формуванні громадянської активності школярів | психолого-педагогічний семінар | жовтень 2023, голова МР |
15. | Моніторинг як засіб підвищення рівня професійної компетентності педагогів | педагогічна рада | листопад 2023р., адміністрація |
16. | Створення акмеологічного простору школи шляхом застосування нових педагогічних технологій | психолого-педагогічний семінар | січень 2024 р., адміністрація, |
17. | Корифеї української педагогіки | педагогічні читання | січень 2024 р., заступник директора з НВР |
18. | Майстер-клас: «Типи і методи сучасного уроку» | нарада при заступнику директора | лютий 2024 р., заступник директора з НВР |
19. | Психологічний комфорт на уроці як умова ефективності соціалізації учнів | педагогічна рада | квітень 2024 р., адміністрація |
20. | Результати навчальних досягнень учнів за 2023-2024 н.р. | звіти голів ШМО, заступника з НВР | травень 2024 р., голови ШМО, заступник директора з НВР |
21. | Результати діяльності педагогічного колективу на третьому етапі роботи над методичною проблемою. | моніторинг, наказ по школі | травень 2024 р., голови ШМО, заступник директора з НВР |
- досягнення оптимального рівня професійної кваліфікації педагогів;
- забезпечення високого рівня освіченості та вихованості учнів;
- здійснення моніторингу динаміки змін роботи педагогів НВК
- підбиття підсумків роботи над проблемою;
- оцінка рівня самореалізації вчителів;
- оприлюднення загальних підсумків упровадження проблемного питання, підготовка матеріалів з цього питання.
- оброблення даних моніторингових досліджень, отриманих у результаті роботи над науково-методичною проблемою школи на заключному її етапі;
- зосередження зусиль методичних структур з метою створення у випускників наукової та практичної бази для успішного продовження навчання;
- узагальнення найбільш вдалого досвіду роботи вчителів, моральне та матеріальне стимулювання вчителів, які одержали високі результати в ході реалізації проблеми, висвітлення результатів досвіду в засобах масової інформації.
- вироблення рекомендацій щодо особливостей реалізації науково-методичної проблеми школи;
- визначення напрямів роботи й перспектив подальшої діяльності;
- здатність продукувати власний ефективний педагогічний досвід;
- висока мотивація до неперервної освіти.
План реалізації (2024-2025 навчальний рік)
№ з/п | Зміст роботи | Форми і методи роботи | Термін, відповідальні |
1. | Діагностування педагогічного досвіду вчителів з методичної теми школи | анкетування | заступник директора з НВР |
2. | Організація і проведення панорами показових уроків з використанням інноваційних технологій (обмін досвідом) | показові уроки (обмін досвідом) | протягом навчального року, учителі-предметники |
3. | ІКТ-компетентність сучасного вчителя в умовах розвитку інформаційного освітнього простору | педагогічна рада | листопад 2024 р., адміністрація |
4. | Підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу педагогів | психолого-педагогічний семінар | грудень 2024 р., заступник директора з НВР |
5. | Узагальнення та аналіз роботи над проблемною темою, вироблення практичних рекомендацій | методична рада | січень-травень , члени МР |
6. | Участь громадськості в управлінні закладом освіти – вимога часу | педагогічна рада | січень 2025 р., адміністрація |
7. | Результати роботи методичних об’єднань за наслідками роботи над єдиною науково-методичною проблемою | творчі звіти | лютий-березень, керівники МО |
8. | Досвід і проблеми реалізації єдиної науково-методичної проблеми школи | методична рада | лютий 2024, голова МР |
9. | Створення банку перспективного педагогічного досвіду з вказаної проблеми | оформлення портфоліо вчителів | березень 2025 р., учителі-предметники |
10. | Формування ключових компетентностей учнів на основі комплексу сучасних освітніх технологій | психолого-педагогічний семінар | квітень 2025 р., заступник директора з НВР |
11. | Методична конференція та педагогічна виставка за підсумками роботи над єдиною науково-методичною проблемою школи | конференція, виставка напрацювань | квітень 2025, члени МР |
12. | Підсумки роботи над єдиною науково-методичною проблемою школи «Реалізація сучасних педагогічних технологій освіти на засадах компетентнісного підходу в контексті положень «Нової української школи» | педагогічна рада | травень 2025 р., адміністрація |