Замглайський ліцей

САЙТ ПРАЦЮЄ У ТЕСТОВОМУ РЕЖИМІ
оновлення інтерфейсу та контенту ресурсу ліцею

Методична тема
Замглайського ліцею
Ріпкинської селищної ради
на 2020-2025 роки

(Схвалена рішенням педагогічної ради від 31.08.2020 року протокол №1)

Реалізація сучасних педагогічних технологій освіти на засадах
компетентнісного підходу в контексті положень
«Нової української школи»

Мета: удосконалення професійної компетентності кожного вчителя, підвищення науково-теоретичного й загально-культурного рівня, психолого-педагогічної підготовки тапрофесійної майстерності, розвиток їх творчої ініціативи,формування в них готовності до самовдосконалення, самоосвіти розвитку.

Головне завдання методичної роботи: створення умов для постійного творчого та фахового зростання кожного педагога, забезпечення професійної самореалізації педагогічних працівників та утвердження їхнього високого соціального статусу в суспільстві.

Пріоритети: оновлення ролі вчителя як висококваліфікованого фахівця, який володіє значним арсеналом інноваційних технологій організації освітнього процесу.

Загальні напрями в організації методичної роботи

  1. Підвищення педагогічної майстерності вчителів через оптимальну структуру науково-методичної роботи, удосконалення професійної компетентності кожного вчителя, розвитку їх творчої ініціативи.
  2. Упровадження в освітній процес досягнень перспективного педагогічного досвіду, інноваційних проектів, новітніх технологій та забезпечення їх практичної реалізації.
  3. Забезпечення реалізації принципів гуманізації, демократизації та спрямованість процесу навчання на розвиток особистості учня. Встановлення пріоритету уроку як засобу соціалізації учнів.
  4. Створення методичного супроводу роботи молодих вчителів щодо успішної адаптації до роботи в школі та підвищення рівня професійної компетентності.
  5. Активізація видавничої діяльності вчителів та участь.
  6. Підвищення ІКТ – компетентності педагогів із метою ефективної інформатизації освітнього процесу.
  7. Удосконалення контрольно-оцінювальної діяльності в процесі навчання з урахуванням сучасних досягнень педагогіки.
  8. Здійснення психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу.

Основні етапи роботи над єдиною методичною темою закладу

Мета:
  • сформувати особисту потребу та психологічну готовність педагогів до підвищення професійної компетентності та роботи над єдиною науково-методичною проблемою школи;
  • діагностика творчого потенціалу вчителя для створення атмосфери міжособистісної взаємодії суб’єктів навчально-виховного процесу;
  • дослідження рівня професійної майстерності; потреб та інтересів педагогічного колективу.
Основні завдання:
  • психологічне, організаційне, науково-методичне й матеріально-технічне забезпечення умов роботи над реалізацією нової науково-методичної проблеми;
  • опанування навичок впровадження нових педагогічних технологій освітньої діяльності;
  • моніторинг аналізу роботи, вивчення рівня навичок досягнень учнів, їх вихованості, розвитку.
Прогнозовані результати:
  • обговорення форм роботи над поставленими питаннями;
  • сприйняття кожним членом педагогічного колективу необхідності роботи в цьому напрямку.

План реалізації (2020-2021 навчальний рік)

№ з/п Зміст роботи Форми і методи роботи Термін, відповідальні
1. Обрання нової методичної теми та вироблення плану її реалізації на 2020-2025 роки методичний консиліум червень-серпень 2020 р., творча група вчителів
2. Затвердження нової методичної теми школи та плану її реалізації на 2020-2025 роки педагогічна рада серпень 2020 р., адміністрація школи
3. Державний стандарт освіти: ключові компетентності нарада при заступнику директора протягом 2020-2021 н.р., заступник директора з НВР
4. Дослідження реального рівня професійної майстерності, потреб та інтересів як усього колективу, так і кожного вчителя анкетування жовтень-листопад, заступник директора з НВР
5. Сучасний урок: проблеми, вимоги, пошуки   психолого-педагогічний семінар жовтень, заступник директора з НВР
6. Розвиток компетентностей – вимога сьогодення педагогічна рада листопад, адміністрація
7. Інструменти формування ключових компетентностей НУШ   психолого-педагогічний семінар грудень, заступник директора з НВР
8. Вивчення навчальних досягнень учнів їхньої вихованості, розвитку моніторинг, накази по школі грудень-січень, керівники МО, заступники  директора з НВР
9.  Розвиток практичних умінь учнів НУШ в умовах інтеграції предметів початкової школи педагогічна рада січень, адміністрація
10. Робота з науково-педагогічною літературою консультації лютий-березень, педагогічний колектив
11. STEM-освіта як спосіб оволодіння учнями ключовими компетентностями та наскрізними вміннями Психолого-педагогічні засади організації освітнього процессу в классах з інклюзивним навчанням педагогічна рада квітень, адміністрація
12. Результати діяльності педагогічного колективу на першому етапі роботи над методичною проблемою. моніторинг, анкетування, наказ по школі травень 2021 р., голови ШМО, заступник директора з НВР
Мета:
  • сприяння переорієнтації педагогічної свідомості в поглядах на ключові питання проблеми, що реалізують;
  • розроблення тактики та стратегії реалізації проблеми;
  • вивчення науково-теоретичних засад, формування професійної компетенції вчителя, її сутності, структури, змісту;
  • теоретично дослідити проблему шляхом проведення засідань педрад, семінарів, методичних об’єднань, індивідуальних консультацій, самоосвіти.
Основні завдання:
  • мотивація, стимулювання, науково-методична підготовка та прогнозування процесу реалізації проблеми школи;
  • створення умов для безперервного вдосконалення фахової освіти та підвищення професійної майстерності кожного вчителя;
  • реалізація в практичній діяльності закладу концептуальних основ та принципів розвитку системи освіти.
Прогнозовані результати:
  • здійснення аналізу досягнутих раніше результатів з проблеми;
  • аналіз банку педагогічних технологій, використаних і можливих для застосування в процесі реалізації проблеми;
  • визначення рівня роботи з реалізації проблеми (дієва самоосвітня робота);
  • спрямування роботи всіх методичних структур над єдиною науково-методичною проблемою;
  • накопичення теоретичного матеріалу з теми.

План реалізації (2021-2022 навчальний рік)

з/п Зміст роботи Форми і методи роботи Термін, відповідальні
1. Організація дієвої самостійної роботи педагогів із визначення проблемної теми круглий стіл вересень, керівники ШМО
2. Організація і проведення панорами показових уроків з використанням інноваційних технологій (обмін досвідом) показові уроки (обмін досвідом) протягом навчального року, учителі-предметники
3. Критерії оцінювання якості загальної середньої освіти нарада при заступнику директора з НВР жовтень , заступник директора з НВР
4. Школа партнерства як модель ефективної взаємодії всіх учасників освітнього процесу педагогічна рада листопад, адміністрація
5. Індивідуальна траєкторія розвитку обдарованої дитини психолого-педагогічний семінар грудень, заступник директора з НВР психолог
6. Ефективність освітнього процесу в школі моніторинг січень, адміністрація
7. Залучення батьків до спілкування через ІК-технології сайт школи, блоги вчителів педагогічний колектив
8. Соціалізація школяра: психологічна сутність, технології семінар-практикум лютий, психолог, соціальний педагог
9. Інноваційна діяльність школи в контексті роботи з обдарованими дітьми педагогічна рада січень-лютий, адміністрація
10. Виявлення рівня творчої спрямованості, орієнтації особистості в сучасному інформаційному просторі психолого-педагогічний семінар квітень, заступник директора з НВР психолог
11. Формування компетентного випускника шляхом упровадження інноваційних технологій в освітній процес педагогічна рада квітень, адміністрація
12. Технологія креативного мислення круглий стіл червень, керівники ШМО
13. Результати діяльності педагогічного колективу на другому етапі роботи над методичною проблемою. анкетування, наказ по школі травень 2022 р., голови ШМО, заступник директора з НВР
Мета:
  • визначення ступеня аксіологічного мислення членів педагогічного колективу;
  • вивчення досвіду роботи вчителів і виявлення труднощів з подальшою їх корекцією;
  • апробація моделі формування вчителя як високо компетентного фахівця.
Основні завдання:
  • спрямування організації досвіду з реалізації проблеми в роботі педагогічного колективу;
  • корекція діяльності вчителів, які мають труднощі в роботі над новою проблемою;
  • апробація системи діяльності школи та вчителів у процесі реалізації науково-методичної проблеми.
Прогнозовані результати:
  • розробка планів роботи методичної ради щодо відбирання матеріалу для вирішення поставленого питання;
  • вироблення рекомендацій щодо використання прийомів зміцнення в дітей переконання про цінність освіти;
  • подолання в роботі вчителів утруднень, що виникають у процесі реалізації науково-методичної проблеми школи;
  • підвищення професійної компетентності педагогічних працівників у ході реалізації проблеми.

План реалізації (2022-2023, 2023-2024 навчальні роки)

№ з/п Зміст роботи Форми і методи роботи Термін, відповідальні
1. Оформлення довідково-інформаційного методичного куточка з визначеної єдиної науково-методичної проблеми куточок-стенд вересень 2022р., заступники з НВР
2. Організація і проведення панорами показових уроків з використанням інноваційних технологій показові уроки (обмін досвідом) протягом навчального року, учителі-предметники
3. Квест як сучасна інноваційна технологія нарада при заступнику директора вересень 2022 р., заступник директора з НВР
4. Професійне самовизначення як чинник соціалізації й адаптації учнів психолого-педагогічний семінар жовтень 2022 р., заступник директора з НВР
5. Профільне навчання – вибір учнем особистісної освітньої траєкторії   педагогічна рада листопад 2022р., адміністрація
6. Педагогічна дискусія: «Інноваційні технології: пошуки, проблеми» нарада при заступнику директора грудень 2022 р., заступник директора з НВР
7. Рівень інноваційної культури вчителів, навчальних досягнень учнів, тестування дітей і батьків моніторинг, накази по школі листопад-грудень 2022, адміністрація
8. Застосування ефективних форм і методів навчання учнів в умовах реалізації концепції Нової української школи педагогічна рада січень 2023 р., адміністрація
9. Творчі звіти кращих учителів за результатами роботи над єдиною науково-методичною проблемою творчий звіт березень 2023 р., голова МР
10. Професійна компетентність вчителя. Результативність роботи методичних структур. Творчий педагогічний пошук в процесі реалізації проблемної теми моніторинг 2022-2023 рр., голови ШМО, адміністрація
11. Калейдоскоп інноваційних педагогічних технологій тиждень педагогічної майстерності 2022-2023, адміністрація
12. Професійне самовдосконалення та життєве ціле покладання педагогів тренінгові заняття 2022-2023, адміністрація, психолог
13. Засоби підвищення ефективності спілкування в системі «учитель-учень»     круглий стіл травень 2023 р., педагогічний колектив
14. Творча співпраця педагогічного колективу, учнів, батьків у формуванні громадянської активності школярів психолого-педагогічний семінар жовтень 2023, голова МР
15. Моніторинг як засіб підвищення рівня професійної компетентності педагогів педагогічна рада листопад 2023р., адміністрація
16. Створення акмеологічного простору школи шляхом застосування нових педагогічних технологій психолого-педагогічний семінар січень 2024 р., адміністрація,
17. Корифеї української педагогіки педагогічні читання січень 2024 р., заступник директора з НВР
18. Майстер-клас: «Типи і методи сучасного уроку» нарада при заступнику директора лютий 2024 р., заступник директора з НВР
19. Психологічний комфорт на уроці як умова ефективності соціалізації учнів педагогічна рада квітень 2024 р., адміністрація
20. Результати навчальних досягнень учнів за 2023-2024 н.р. звіти голів ШМО, заступника з НВР травень 2024 р., голови ШМО, заступник директора з НВР
21. Результати діяльності педагогічного колективу на третьому етапі роботи над методичною проблемою. моніторинг, наказ по школі травень 2024 р., голови ШМО, заступник директора з НВР
Мета:
  • досягнення оптимального рівня професійної кваліфікації педагогів;
  • забезпечення високого рівня освіченості та вихованості учнів;
  • здійснення моніторингу динаміки змін роботи педагогів НВК
  • підбиття підсумків роботи над проблемою;
  • оцінка рівня самореалізації вчителів;
  • оприлюднення загальних підсумків упровадження проблемного питання, підготовка матеріалів з цього питання.
Основні завдання:
  • оброблення даних моніторингових досліджень, отриманих у результаті роботи над науково-методичною проблемою школи на заключному її етапі;
  • зосередження зусиль методичних структур з метою створення у випускників наукової та практичної бази для успішного продовження навчання;
  • узагальнення найбільш вдалого досвіду роботи вчителів, моральне та матеріальне стимулювання вчителів, які одержали високі результати в ході реалізації проблеми, висвітлення результатів досвіду в засобах масової інформації.
Прогнозовані результати:
  • вироблення рекомендацій щодо особливостей реалізації науково-методичної проблеми школи;
  • визначення напрямів роботи й перспектив подальшої діяльності;
  • здатність продукувати власний ефективний педагогічний досвід;
  • висока мотивація до неперервної освіти.

План реалізації (2024-2025 навчальний рік)

з/п Зміст роботи Форми і методи роботи Термін, відповідальні
1. Діагностування педагогічного досвіду вчителів з методичної теми школи анкетування заступник директора з НВР
2. Організація і проведення панорами показових уроків з використанням інноваційних технологій (обмін досвідом) показові уроки (обмін досвідом) протягом навчального року, учителі-предметники
3. ІКТ-компетентність сучасного вчителя в умовах розвитку інформаційного освітнього простору педагогічна рада листопад 2024 р., адміністрація
4. Підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу педагогів психолого-педагогічний семінар грудень 2024 р., заступник директора з НВР
5. Узагальнення та аналіз роботи над проблемною темою, вироблення практичних рекомендацій методична рада січень-травень , члени МР
6. Участь громадськості в управлінні закладом освіти – вимога часу педагогічна рада січень 2025 р., адміністрація
7. Результати роботи методичних об’єднань за наслідками роботи над єдиною науково-методичною проблемою творчі звіти лютий-березень, керівники МО
8. Досвід і проблеми реалізації єдиної науково-методичної проблеми школи методична рада лютий 2024, голова МР
9. Створення банку перспективного педагогічного досвіду з вказаної проблеми оформлення портфоліо вчителів березень 2025 р., учителі-предметники
10. Формування ключових компетентностей учнів на основі комплексу сучасних освітніх технологій психолого-педагогічний семінар квітень 2025 р., заступник директора з НВР
11. Методична конференція та педагогічна виставка за підсумками роботи над єдиною науково-методичною проблемою школи конференція, виставка напрацювань квітень 2025, члени МР
12. Підсумки роботи над єдиною науково-методичною проблемою школи «Реалізація сучасних педагогічних технологій освіти на засадах компетентнісного підходу в контексті положень «Нової української школи» педагогічна рада травень 2025 р., адміністрація