Правила для учнів
Замглайського ліцею
Ріпкинської селищної ради
1.1. Замглайський ліцей будує свою діяльність на принципах поваги до індивідуальності й неповторності кожного учня. Водночас збалансованість та ефективність усіх аспектів освітнього процесу можливі лише при певних умовах, серед яких – належний рівень культури поведінки.
Правила для учнів Замглайського ліцею визначають основні права, обов’язки та етику поведінки учнів закладу.
1.2. Метою даних Правил є:
- формування в учнів громадянської культури та культури демократії;
- створення сприятливої робочої атмосфери під час освітнього процесу;
- формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
- формування поваги до традицій закладу;
- формування усвідомленої потреби в дотриманні морально-етичних норм поведінки у соціумі.
2.1. Учні закладу мають право на:
- безпечні умови навчання;
- повагу людської гідності;
- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та дискримінації за будь-якою ознакою;
- доступ до інформаційних ресурсів, що використовуються в освітньому процесі;
- участь у громадському самоврядуванні закладу.
2.2. Учні закладу зобов’язані:
- дотримуватись принципу академічної доброчесності;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
- неухильно дотримуватися правил безпечної поведінки;
- відповідально ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
- виконувати вимоги педагогічних та інших працівників закладу відповідно до Статуту та даних Правил;
- дбайливо ставитися до громадського і особистого майна, майна інших учасників освітнього процесу.
3.1. Основні принципи етики спілкування:
- учні ввічливо поводяться з оточуючими, вітаються із працівниками, батьками та гостями закладу;
- спілкування зі старшими, однолітками має бути привітним і доброзичливим. Учень не повинен допускати принизливих й образливих висловів, вживати ненормативну лексику тощо;
- у будь-яких проблемних ситуаціях у стосунках із іншими учень має звернутися до директора, завуча, вчителя, адже їхній досвід і педагогічна майстерність допоможуть уникнути багатьох проблем.
3.2. Щоденна організація освітнього процесу
- Учні приходять до закладу за 10-15 хвилин до початку занять за розкладом; верхній одяг залишають у класній кімнаті.
- Учень зобов’язаний підготувати своє робоче місце до початку уроку, виклавши на парту все необхідне: підручник, зошит, щоденник тощо.
- На перерві варто подбати про свої фізіологічні потреби, щоб не порушувати хід уроку і не пропустити щось важливе.
- Використання мобільних телефонів та планшетів під час уроку можливе лише з освітньою метою та з дозволу вчителя. В інших випадках мобільний телефон має бути вимкнений або знаходитись на беззвучному режимі.
- Безпека учасників освітнього процесу
- Учням категорично заборонено без дозволу адміністрації (класного керівника) виходити за межі території школи під час освітнього процесу.
- Про всі позаштатні ситуації необхідно терміново сповістити директора, завуча або педагогічних працівників.
- Поводження з майном
- Учням категорично заборонено приносити до школи речі, що не використовуються в освітньому процесі.
- Учні зобов’язані берегти майно закладу, зелені насадження на території, бережливо поводитися зі своїми речами та речами інших учасників освітнього процесу.
- У разі знаходження загублених речей необхідно повідомити членів адміністрації або класного керівника.
- Учні зобов’язані дбайливо ставитися до роботи технічного персоналу школи, зберігати чистоту й порядок у туалетних кімнатах, коридорах, виконувати санітарно-гігієнічні правила.
5.1. Відповідальність за доведення інформації про дані Правила до учнів закладу покладається на членів учнівського самоврядування.
5.2. Правила є обов’язковими для виконання всіма учнями закладу.